Ogólne warunki sprzedaży i dostawy

1. Zakres
Obowiązują wyłącznie nasze warunki sprzedaży i dostawy (dalej: GTC). Warunki klienta odbiegające od naszych ogólnych warunków są nieważne.

2. Oferty
Nasze oferty, które nie zawierają okresu wiążącego, mogą ulec zmianie. Okres wiążący jest wiążący tylko wtedy, gdy wszystkie szczegóły techniczne zostaną w pełni wyjaśnione w okresie wiążącym.

3. Dokumentacja
Ilustracje, rysunki, diagramy, opisy itp. Należące do ofert mają wyłącznie charakter informacyjny, chyba że są wyraźnie określone jako wiążące. Oferty i uzupełnienia są przeznaczone wyłącznie do użytku osobistego zainteresowanego nabywcy i nie mogą być udostępniane osobom trzecim. TBO Group wyraźnie zastrzega sobie prawa autorskie.

4. Zakres dostawy
Decydujące jest tylko nasze pisemne potwierdzenie zamówienia. Usługi, które nie są określone w tym dokumencie, będą dodatkowo płatne lub nie będą częścią dostawy. Częściowe dostawy są dozwolone. Specyfikacje wagowe materiału i / lub opakowania nie są wiążące. Należy pamiętać, że dostarczony system windy z poszczególnymi częściami windy, takimi jak kabina, drzwi i szyb, mogą różnić się kolorem.

5. Ceny
Rodzaj cen jest dokładnie określony w naszych ofertach. W przypadku sporów dotyczących zawartości usługi uzgodnionego sposobu wysyłki obowiązuje cena ex works zgodnie z obowiązującymi Incoterms. Zastrzegamy sobie prawo do dostosowania umów dostawy w przypadku specjalnych przepisów importowych i eksportowych, które są widoczne dopiero po fakcie. Zasadniczo jesteśmy uprawnieni do korekty ceny po pisemnym potwierdzeniu zamówienia, jeżeli:

a) Późniejsze zmiany specyfikacji (specyfikacji) powodują konieczność dodatkowej pracy w biurach projektowych lub produkcji
b) uzgodniony termin dostawy jest opóźniony o ponad trzy miesiące z przyczyn, za które nie ponosimy odpowiedzialności, np. z powodu brakujących informacji technicznych, późniejszych zmian, niezgodności z uzgodnionymi warunkami płatności lub siły wyższej
c) są przerwy w dostawie lub niedostępność materiałów przez naszych dostawców. W takim przypadku jesteśmy zobowiązani do zamówienia komponentów, które są co najmniej równoważne lub wyższe. Różnica w cenie jest wcześniej omawiana z klientem i kompensowana z fakturą końcową.

6. Warunki płatności
Warunki płatności wymienione tutaj są wiążące. Obowiązek zapłaty uznaje się za spełniony tylko wtedy, gdy cała cena dostawy została nam faktycznie zapłacona. W przypadku opóźnienia w dostawie, montażu, uruchomieniu lub przyjęciu przedmiotu dostawy z powodu okoliczności, za które nie ponosimy odpowiedzialności, pozostają pierwotnie uzgodnione daty płatności. Brak nieistotnych części, które nie uniemożliwiają użytkowania, a także przeróbka i / lub kolejne dostawy poszczególnych części, które podlegają naszemu zobowiązaniu gwarancyjnemu, nie uprawniają kupującego do odroczenia uzgodnionych terminów płatności lub wstrzymania płatności, chyba że zostało to wyraźnie uzgodnione. W przypadku opóźnienia w płatności naliczamy odsetki za zwłokę w wysokości 4% powyżej odpowiednich odsetek od kredytu bankowego bez konieczności powiadamiania o opóźnieniu. Jeśli kupujący nie dotrzyma uzgodnionych warunków płatności lub stanie się niewypłacalny, mamy prawo ogłosić wszystkie zaległe salda jako utracone bez względu na ich termin i zażądać ich natychmiast. Wszystkie koszty związane z windykacją ponosi kupujący.

O ile nie uzgodniono inaczej, następujące warunki płatności są wiążące:
– 60% kwoty zamówienia w ciągu 10 dni od otrzymania potwierdzenia zamówienia
– 30% kwoty zamówienia natychmiast po powiadomieniu o gotowości do wysyłki. Płatność należy otrzymać przed dostawą.
– 10% kwoty zamówienia po złożeniu i akceptacji ZÜS bez wad przez DEKRA, TÜV lub GTÜ.

Jeśli wymagana jest gwarancja zaliczki, 2% kwoty zaliczki zostanie obciążone i obciążone pierwszą ratą.
Nie udziela się rabatu na wystawione faktury.

Ostateczna płatność jest należna natychmiast po udanej i wolnej od wad akceptacji TÜV z naszej strony, ale nie później niż 14 dni po uruchomieniu systemu windy. Jeśli klient nie zrealizuje płatności, system windy zostanie zamknięty do ostatniej płatności. Ponowne koszty związane są z ponownym uruchomieniem systemu wind po otrzymaniu pieniędzy przez klienta.

Ewentualne koszty dodatkowych wymaganych statyki, rusztowań, platform roboczych i podnoszących zostaną osobno zafakturowane na klienta. Fakturowanie odbywa się na podstawie umowy w formie rachunków budżetowych i rachunków końcowych lub w formie rachunku ogólnego. Kompensowanie z powodu wszelkich roszczeń wzajemnych klienta, które są przez nas kwestionowane, z wyjątkiem prawnie ustalonych i utajnionych roszczeń, jest niedozwolone. Nasze ceny oparte są na czynnikach kosztów obowiązujących w chwili zawarcia umowy. Jeśli przed dostawą dojdzie do znacznego wzrostu kosztów materiału, wynagrodzenia lub innych kosztów – ale nie w ciągu 4 miesięcy od zawarcia umowy, zastrzegamy sobie prawo do odpowiedniego dostosowania ceny.

7. Termin dostawy
Obowiązują wyłącznie terminy dostawy określone w naszym pisemnym potwierdzeniu zamówienia. Termin dostawy rozpoczyna się dopiero po podpisaniu potwierdzenia zamówienia przez klienta, wyjaśnieniu wszystkich niezbędnych szczegółów technicznych, przedłożonych planów, rysunków wymiarowych, umów dotyczących wykonania przez klienta lub jego upoważnionego przedstawiciela i dokonaniu płatności umownych i / lub zabezpieczenia. Uzgodniony termin dostawy należy odpowiednio przedłużyć, jeżeli:

a) Nieprzestrzeganie warunków płatności
b) Późniejsze zmiany informacji technicznych lub specyfikacji
c) przypadki siły wyższej.

O ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej, opóźnienia w dostawach nie uprawniają kupującego do odstąpienia od umowy lub dochodzenia roszczeń odszkodowawczych.

Jeśli klient poniesie szkodę z powodu opóźnienia spowodowanego z naszej winy, jest on uprawniony do żądania odszkodowania za opóźnienie. Za każdy pełny tydzień opóźnienia wynosi 1/2 procent. H., ale w sumie nie więcej niż 5%. H. wartości tej części całkowitej dostawy, która z powodu opóźnienia nie może być wykorzystana w terminie lub zgodnie z umową, chyba że nabywca może udowodnić, że szkoda spowodowana opóźnieniem jest większa lub że wykazaliśmy mniejsze szkody.

8. Przeniesienie ryzyka, transport
O ile umowa nie stanowi inaczej, korzyści i ryzyko przechodzą na kupującego po opuszczeniu fabryki. Za opóźnienia w dostawie z przyczyn, za które nie ponosimy odpowiedzialności, przejmujemy przechowywanie przedmiotu dostawy na koszt i ryzyko kupującego przy zwykłych opłatach za magazynowanie w naszej fabryce lub poza nią.

9. Gwarancja / gwarancja
TBO Group udziela 24-miesięcznej gwarancji fabrycznej pierwszemu nabywcy i jego spadkobiercom przedmiotu dostawy. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu wysyłki lub w dniu, w którym towary przekraczają granicę w przypadku przesyłek na kontynencie. Jeżeli montaż przedmiotu dostawy jest przeprowadzany przez nas, okres gwarancji rozpoczyna się w dniu przekazania klientowi lub jego upoważnionemu przedstawicielowi lub klientowi końcowemu. W tym momencie operacja przedmiotu dostawy rozpoczyna się od klienta lub jego upoważnionego przedstawiciela lub klienta końcowego. Warunkiem naszego zobowiązania gwarancyjnego podczas eksploatacji jest wypełnienie zobowiązań umownych kupującego / klienta, w szczególności uzgodnionych warunków płatności, a także dowód prawidłowego wykonania konserwacji. Gwarancja rozciąga się albo na naprawę w naszej fabryce, w miejscu eksploatacji, pod warunkiem, że przedmiot dostawy został przez nas zainstalowany i wprowadzony na rynek, lub na wymianę części przesłanych nam bezpłatnie w przypadku wady produkcyjnej lub materiałowej. Gwarancja nie obejmuje szkód spowodowanych naturalnym zużyciem, niewłaściwym użytkowaniem lub niewłaściwą konserwacją. Gwarancja nie obejmuje również kosztów dodatkowych i wynikowych, np. Koszty podróży i transportu itp. Koszty konserwacji nie są objęte naszą gwarancją. W przypadku zespołów i dostaw, które wykonujemy bezpośrednio do prywatnych klientów końcowych w Niemczech, miejscem wykonania uznanych roszczeń gwarancyjnych jest miejsce dostawy / dostawy przedmiotu dostawy. Roszczenia z tytułu usług gwarancyjnych należy przesyłać do naszej fabryki, załączając / zwracając wadliwe części oraz następujące informacje:

– Typ i numer seryjny
– Data zakupu i dostawy firmy
– Data i opis roszczenia

Wymienione obiekty stają się naszą własnością. Przeróbka i kolejne dostawy części gwarancyjnych nie przerywają okresu gwarancyjnego, nawet jeśli usługi gwarancyjne zostaną przełożone na prośbę kupującego. Nasze zobowiązanie gwarancyjne wygasa w przypadku interwencji, zmian lub napraw przedmiotu dostawy, które nie zostały wyraźnie przez nas zatwierdzone, w szczególności przez personel nieupoważniony przez producenta, naruszenie uzgodnionych zobowiązań płatniczych i zgodnie z postanowieniami niniejszych Ogólnych warunków handlowych przez kupującego.

10. Wydajność materiałowa
Ponosimy odpowiedzialność za wady dostawy w następujący sposób: Nasza gwarancja obejmuje wady tylko w momencie przeniesienia ryzyka. Nie ma gwarancji na szkody powstałe z następujących powodów: niewłaściwe lub niewłaściwe użytkowanie, niewłaściwy montaż lub uruchomienie przez klienta lub osoby trzecie, naturalne zużycie, niewłaściwe lub niedbałe obchodzenie się (w tym zmiany i konserwacja), nieodpowiednie zasoby operacyjne, materiały zamienne, wadliwe prace budowlane, nieodpowiednie podłoże budowlane, wpływy chemiczne, elektrochemiczne lub elektryczne, chyba że są one spowodowane naszą winą. Jeżeli i o ile reklamacje klienta okażą się nieuzasadnione, w szczególności szkody, za które zgodnie z poprzednim zdaniem nie ponosimy odpowiedzialności, klient ponosi w związku z tym wszelkie koszty.

Jeśli klient jest przedsiębiorcą, musi powiadomić nas o wadach na piśmie zgodnie z następującymi przepisami, w przeciwnym razie nasze działanie zostanie uznane za zatwierdzone: oczywiste wady dotyczą nas niezwłocznie po dostawie lub, jeśli instalacja lub montaż zostały przez nas uzgodnione lub testowe, od zakończenia instalacji Aby zgłosić montaż lub działanie próbne, ale najpóźniej w ciągu 6 miesięcy, nieoczywiste wady należy zgłosić nam niezwłocznie po wykryciu.

W przypadku wady, za którą jesteśmy odpowiedzialni, jesteśmy, jeśli mają zastosowanie postanowienia umowy prawa pracy, według naszego uznania, jeżeli postanowienia umowy prawa sprzedaży mają zastosowanie, według wyboru klienta, w celu usunięcia wady lub zapewnienia zastępstwa (dalej: dodatkowe świadczenie) popełnione. Jesteśmy uprawnieni do odmowy wykonania świadczenia dodatkowego wybranego przez klienta, jeżeli jest to możliwe tylko przy nieproporcjonalnych kosztach. W przypadku usunięcia wady jesteśmy zobowiązani do poniesienia wszystkich kosztów niezbędnych do podjęcia działań naprawczych, w szczególności kosztów transportu, podróży, robocizny i materiałów. Nie dotyczy to, jeśli koszty te wzrosną z powodu przeniesienia przedmiotu dostawy w miejsce inne niż miejsce wykonania; klient musi to znieść. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeśli mają zastosowanie przepisy dotyczące sprzedaży towarów konsumpcyjnych.

Jeżeli usunięcie wady nie powiedzie się lub jeśli nie jesteśmy gotowi lub nie jesteśmy w stanie naprawić wady lub dostarczyć zamiennika, lub jeśli opóźnienie to przekroczy rozsądny termin, klient ma prawo odstąpić od umowy lub odpowiednio obniżyć wynagrodzenie. Jeżeli zastosowanie mają postanowienia umowy o pracę, nabywca jest również uprawniony do usunięcia wady przez siebie lub przez osoby trzecie w pilnych przypadkach, w szczególności jeśli jego bezpieczeństwo operacyjne jest zagrożone lub jeżeli grozi mu nieproporcjonalna szkoda z innych powodów (dalej: samowykonanie) i przez poprosić nas o zwrot niezbędnych wydatków. Zobowiązanie klienta do niezwłocznego poinformowania nas o planowanym samodzielnym wykonaniu pozostaje nienaruszone.

Roszczenia odszkodowawcze z tytułu wad są wykluczone, jeżeli:
nie udzieliliśmy gwarancji jakości przedmiotu lub nastąpiło naruszenie istotnych zobowiązań umownych, szkoda nie jest oparta na co najmniej rażąco niedbałym zachowaniu jednego z naszych pracowników lub zastępców lub zastępców lub szkoda nie jest spowodowana przynajmniej rażącym zaniedbaniem życia, Ciało lub zdrowie. Termin przedawnienia roszczeń z tytułu wad po stronie nabywcy wynosi dwa lata, pod warunkiem, że obowiązują przepisy dotyczące sprzedaży towarów konsumpcyjnych, w przeciwnym razie jeden rok od rozpoczęcia ustawowego terminu przedawnienia.

11. Odpowiedzialność usługodawcy, wyłączenie odpowiedzialności
W żadnym wypadku TBO Elevator GmbH nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w działalności, utratę zysków lub inne straty pośrednie z twojej strony lub ze strony osób trzecich. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody wyrządzone windzie lub jej instalacji elektrycznej podczas i po fazie budowy. Wszelkie uszkodzenia, kradzieże lub wandalizm muszą zostać poniesione przez klienta w miejscu instalacji. W przypadku zagubienia lub uszkodzenia towaru jesteśmy zobowiązani do jak najszybszego opłacenia wymiany.

Powyższe wyłączenie odpowiedzialności nie dotyczy umyślnego lub rażąco niedbałego naruszenia obowiązków przez usługodawcę lub obrażeń ciała, życia lub zdrowia. W przypadku innych zawinionych naruszeń istotnych zobowiązań umownych (zobowiązań podstawowych) dostawca ponosi odpowiedzialność, niezależnie od przyczyny prawnej, tylko za typowe dla umowy, tj. h. przewidywalne szkody. W pozostałym zakresie odpowiedzialność dostawcy jest wykluczona. Dotyczy to również odpowiedzialności przedstawicieli prawnych i zastępców TBO Elevator GmbH.

12. Zastrzeżenie prawa własności
Zastrzegamy sobie własność przedmiotu dostawy, dopóki wszystkie nasze roszczenia wobec klienta wynikające ze stosunku handlowego, w tym przyszłe roszczenia, również nie zostaną zaspokojone z umów zawartych w tym samym czasie lub później. Dotyczy to również sytuacji, gdy niektóre lub wszystkie nasze roszczenia zostały uwzględnione w bieżącej fakturze, a saldo zostało sporządzone i rozpoznane. W przypadku zachowania niezgodnego z umową, w szczególności w przypadku opóźnionej płatności, jesteśmy uprawnieni do odebrania przedmiotu dostawy. O ile nie mają zastosowania postanowienia dotyczące umowy kredytu konsumenckiego, odstąpienie od umowy i zajęcie przez nas przedmiotu spowoduje odstąpienie od umowy tylko wtedy, gdy wyraźnie to zadeklarujemy na piśmie. W przypadku załączników lub innych interwencji stron trzecich klient musi niezwłocznie powiadomić nas na piśmie. Klient jest uprawniony do odsprzedaży przedmiotu dostawy w toku zwykłej działalności gospodarczej. Jednak już teraz przypisuje nam wszystkie roszczenia wynikające z odsprzedaży przeciwko klientowi lub stronom trzecim, niezależnie od tego, czy zastrzeżone towary są odsprzedawane bez przetworzenia czy po nim. Klient jest uprawniony do dochodzenia roszczeń nawet po cesji. Nasz autorytet do samodzielnego dochodzenia roszczeń pozostaje nienaruszony; zobowiązujemy się jednak nie dochodzić roszczeń, dopóki klient prawidłowo wywiąże się ze swoich zobowiązań płatniczych. Możemy poprosić klienta o powiadomienie nas o przypisanych roszczeniach i ich dłużnikach, dostarczenie wszystkich informacji wymaganych do windykacji, przekazanie powiązanych dokumentów i powiadomienie dłużników o cesji.

12. Przedwczesne rozwiązanie umowy
Jeśli umowa zostanie rozwiązana przedwcześnie z przyczyn, za które nie ponosimy odpowiedzialności, jesteśmy uprawnieni do żądania 20% kwoty zamówienia brutto jako rekompensaty bez dowodu, chyba że możemy udowodnić wyższą szkodę lub klient nie może udowodnić niższej szkody. Jeśli po zawarciu umowy dowiemy się, że kupujący znajduje się w złej sytuacji finansowej, możemy zażądać zabezpieczenia zapłaty lub odstąpić od umowy, biorąc pod uwagę już poniesione wydatki.

13. Miejsce jurysdykcji
W zakresie, w jakim jest to prawnie możliwe, miejscem wykonania świadczenia i jurysdykcji jest siedziba naszej firmy.

14. Postanowienia końcowe
Zmiany, uzupełnienia i dodatkowe umowy wymagają formy pisemnej. Jeżeli postanowienia niniejszych ogólnych warunków dostawy są nieważne, nie ma to wpływu na ważność pozostałych postanowień. Zamiast nieważnych przepisów powinno się stosować to, co powinno być najbliższe zamierzonemu celowi w prawnie dozwolonym sensie.